Prometi’m que no prometrà


Benvolguts polítics catalans,

Sóc una jove de 18 anys que té dubtes existencials (de fet no són existencials, són polítics). He pensat que, ja que vostès treballen al servei de la societat i que les meves incerteses estan relacionades amb el seu àmbit, em podrien ajudar a resoldre aquestes qüestions.

El fet és que ja puc votar. Això per a vostès segurament no és cap problema, però per a mi és una preocupació. Ja fa temps que miro críticament la seva feina, perquè finalment vaig comprendre que vostès tenen la paella pel mànec, nosaltres votem però vostès decideixen. Per això, vaig pensar que m’hauria de fixar més en què fan. I resulta que després de tot el que he analitzat, ara no sé si vull votar a les properes eleccions, siguin per on siguin. Els seré sincera, estic cansada de la política i encara no he començat.

Potser el problema és que no he entès prou bé les regles del joc. Per exemple, he pogut comprovar que per alguna estranya raó, a Madrid no els fan cas. Si vostès representen Catalunya, considero que  han de fer que se la respecti a Madrid i on sigui. Em sembla que els cal un canvi, no sé si ha de ser en el sistema o en el govern o en el color del sobre de la papereta de vot. Només sé del cert que les coses no poden seguir tal i com estan ara.

Volen saber quina causa hi trobo? Que prometen massa. Durant aquests anys d’anàlisi polític (si en puc dir així a estar una mica assabentada de l’actualitat política) he comprovat que els agrada prometre, tant és si ho fan durant la campanya electoral o no, qualsevol ocasió és bona. Però a l’hora de complir allò que han dit, sona una altra música. Sincerament, crec que el verb prometre els anestesia, estic convençuda que algun dia prometran la lluna en un cove.

Per tot això que els he explicat, els vull demanar un polític que m’ajudi amb els meus dubtes, a veure si així em decideixo a votar. M’agradaria que, senzillament, m’expliqués quina solució troba a la situació actual, quina és la seva proposta. Llavors triaria si la voto o no. És a dir, només poso una condició a la meva demanda: si us plau, prometin que no prometrà.

Molt agraïda Ja els ho agrairé quan em trobin el polític que els demano.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Actualitat, Política i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Prometi’m que no prometrà

  1. Aleix ha dit:

    Això em sona… Molt ràpida! És com els mitjans de comunicació que tenen una sèrie de necrològiques preparades 😮

Deixa un comentari

