Examenitis aguda


Doctor, l’he vingut a veure perquè estic molt greu. Li explico. Últimament tinc tremolors a les mans i les cames. Ja em veu, semblo un flam. Parlant de flams, fa dues setmanes que ni els tasto perquè només bec cafè. Per esmorzar, café; a mig matí, també; per dinar prenc un tallat per variar una mica; a l’hora de berenar, un altre; i a partir de la tarda, per no decaure, em bec una tasseta cada dues hores. Ara no s’escandalitzi doctor, no és una dieta equilibrada, però tampoc passo gana.

Em preocupa aquest color groguenc que he agafat. Pensi que ara hi ha molta gent que s’està posant morena. Però jo m’estic descolorint. També li confessaré que, des de la setmana passada, no sortia de la biblioteca. Si he vingut fins el CAP, és perquè ja em trobava molt malament.

Amb tot això, també fa una pila de dies que no parlo amb ningú. Bé, sí, parlo amb els professors per correu electrònic. Que de què hi parlo? Bàsicament els pregunto com serà l’examen, el tipus de preguntes, com puntuaran, si l’actitud durant el trimestre ajudarà a aprovar, si el tema quatre és susceptible de ser preguntat…

No s’espanti, que això no és el pitjor. Hi ha moments que de tant tremolar, les mans es descontrolen i potser agafen bolígrafs aliens i començo a… ai, perdoni no li volia escriure les característiques del senyal digital a la taula. Aquí té el seu bolígraf, doctor.

He provat d’escoltar música, per allò de “la música amansa les feres”. Però no ha resultat. Què vol que hi faci si la cançó no feia més que repetir el nom de Jean Luc Godard? En el segon compàs ja estava recitant la cronologia de la Nouvelle Vague.

Ja ha fet la prescripció? Encara no he acabat d’explicar-li tots els símptomes. Què vol dir que ja m’ha escoltat suficientment? Llavors què tinc? Exame… què? Examenitis aguda? Miri, ara em tremolen més les cames. Ja ho diuen que el remei és pitjor que la malaltia. Com diu? Home, si és un mal passatger, que en dues setmanes ja haurà marxat, em tranquil·litza més.

[Dedicat als que comencem exàmens. Ja que hem d’estudiar, fem-ho amb una mica d’humor. Molta sort!]

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Narracions breus, Persones i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Examenitis aguda

  1. Rosa Maria ha dit:

    Després de tants desficis, espero que els examens surtin del dret.
    Una abraçada acompanyada de flaire de cafè.

Deixa un comentari

