L’etern debat de l’emprenedoria


Més d’una vegada, haureu sentit el cap i el cor debatent sobre una decisió que heu de prendre. El primer presenta tot d’arguments lògics i raonables mentre el segon proposa deixar-se endur per la intuïció i les emocions. L’emprenedoria segur que també provoca llargues converses entre aquests dos òrgans. El cor dirà que si tenim una bona idea, hem d’arriscar-nos a posar-la en pràctica i ens recordarà que Internet ofereix moltes possibilitats per fer-ho possible. Però després vindrà el cap i ens farà la pregunta de sempre: “i com ens guanyarem la vida?”

Per exterioritzar aquest debat, el BCNMediaLab programa un cicle de conferències anomenades ‘Experiències’. Emprenedors relacionats amb el periodisme comparteixen els projectes iniciats. En l’última sessió, s’hi van presentar ContrastGadwoman, Jot Down i Vía 52

Sergi Picazo (@sergipicazo) forma part del grup Contrast (@ContrastGrup). Picazo ho defineix com “una associació sense ànim de lucre amb voluntat de cooperativa”. Consisteix en l’agrupació de set periodistes freelance que ofereixen cobertures periodístiques d’emergència. Contrast s’ha especialitzat en el periodisme social i combatiu. També fan documentals per encàrrec i per iniciativa pròpia.

Carmen Jané (@carmenjane) i Toñi Herrero (@t_herrero) parlen de tecnologia en clau femenina a Gadwoman (@gadwoman). S’han basat en les revistes femenines per fundar un mitjà digital que presenta les novetats tecnològiques a les dones d’una manera amena, sense tecnicismes i destacant la utilitat de cada aparell per al dia a dia. També han recuperat la secció de consultori (típic en les revistes femenines) i l’obren a qualsevol dubte relacionat amb ginys.

Carles Foguet explica que els tres fundadors de Jot Down (@JotDownSpain) van crear la revista que volien llegir, perquè als quioscos no trobaven el que buscaven. Així va sorgir un producte que Foguet defineix com una revista cultural i d’idees que fuig del sensacionalisme. El funcionament d’aquest mitjà es basa en una xarxa difosa i diversa de col·laboradors. La direcció decideix qui cobrirà cada tema en funció de qui podrà treure més suc de l’entrevista. Els col·laboradors tenen llibertat total, Jot Down només marca dues normes: no es tracten temes de premsa rosa i els entrevistats han de concedir un mínim d’una hora.

Per últim, Andrés Hermosa (@andresh) tanca la ronda parlant del setmanari digital Vía 52 (@via_52). Cada número de Vía 52 tracta un tema d’actualitat en profunditat amb diverses peces periodístiques complementàries. La coordinació de les publicacions és rotativa perquè el mitjà tingui un enfocament plural. El periodisme de dades té un paper destacat en el setmanari.

Tots són bons projectes i engresquen als periodistes a deixar volar la creativitat. Però, com deia a l’inici, el cap ens recorda com n’és de difícil la monetització a Internet, és a dir, obtenir beneficis. Els ponents passen de puntetes pel tema econòmic perquè reconeixen que encara no treuen profit de les propostes que presenten i que es guanyen la vida en altres feines.

Així que el cor surt del BCNMediaLab dient que té la raó perquè hi ha gent que ha tirat endavant projectes i que no hi ha res que il·lusioni més que dedicar hores a una feina que agrada. I el cap replica que és ell qui té la raó perquè abans de llançar-se a la piscina cal valorar com ens guanyarem les garrofes.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Actualitat, Comunicació i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s